DISC-training

DISC training

Na de DISC-training heb je inzicht in jouw communicatie- en gedragsstijl. Je snapt waarom je de dingen doet zoals je ze doet en je leert je kwaliteiten (her)kennen. Ook krijg je inzicht in jouw mogelijke valkuilen en snap je beter waarom en waarin je soms vastloopt.

Daarnaast leer je in deze DISC-training de communicatie- en gedragsstijlen van anderen te herkennen. Erg nuttig, want dat zorgt voor begrip van de ander in plaats van een oordeel over de ander.

Contact opnemen

DISC-training: het gaat om de ander

Bij zowel leidinggeven, presenteren, samenwerken als verkopen, wordt vaak aandacht besteed aan wat er inhoudelijk gezegd moet worden. Minstens zo belangrijk is hoe jij je gedraagt en hoe je communiceert. Dit moet passen bij de ander. Het gaat immers niet om jou, het gaat om de ander. Het gaat erom dat je hem of haar op een positieve manier raakt. Alleen zo bereik je jouw doel. De DISC-training helpt je daarbij. 

Video door Dive In

De DISC-training in 3 stappen

  1. In de DISC-training krijg je in de eerste plaats inzicht in je eigen gedrag en communicatie. Dit helpt je om je bewust te worden van je eigen gedrags- en communicatiestijlen en je basisgedrag. DISC gebruikt hiervoor 4 stijlen: Dominantie (Rood), Invloed (Geel), Stabiliteit (Groen) en Conformisme (Blauw). Op elke stijl scoort iedereen weer net iets anders, de combinatie van jouw scores maakt jouw persoonlijke unieke DISC-profiel. Dit profiel is te vinden in jouw persoonlijke DISC-rapport dat je tijdens de training krijgt. 
  2. De DISC-training geeft je in de tweede plaats inzicht in de gedrags- en communicatiestijlen van anderen. De training laat zien dat iemand met een andere stijl het niet verkeerd doet, maar hij/ zij doet het anders. Communiceert anders. Dit inzicht zorgt voor begrip van en minder oordeel over de ander.
  3. Als derde leer je in de DISC-training om je gedrag en communicatie bewust te kiezen, zodat deze passen bij de ander. Bij het aansturen van je team wil je jouw teamleden de goede kant op leiden, bijsturen of inspireren om iets totaal nieuws te doen. Bij presenteren wil je dat je publiek iets gaat doenlaten of nooit vergeten. Je wilt dat de samenwerking prettig verloopt met je collega’s. En je wilt dat klanten daadwerkelijk je product of dienst afnemen. Deze training geeft hiervoor een zet in de goede richting.
Interesse in de DISC-training? Neem contact met me op.
DISC training

Jouw DISC-profiel

Tijdens de DISC-training krijg iedere deelnemer een DISC-rapport. Dit rapport wordt opgesteld aan de hand van een online vragenlijst. In het rapport is het volgende terug te vinden:

  • de persoonlijke score op elke DISC-gedragsstijl
  • natuurlijk gedrag en gedrag onder druk
  • kwaliteiten en ontwikkelpunten
  • effectief communiceren met anderen
  • samenwerken in de werkomgeving

Voorbeeld rapport bekijken?

DISC-training in het kort: 

  1. Ken jezelf – Deze DISC-training geeft zelfinzicht
  2. Ken de ander – Deze DISC-training zorgt voor herkenning en begrip
  3. Kies bewust je gedrag – Door deze DISC-training ben je beter in staat om een goed gesprek te voeren, contact te maken en impact te hebben op de ander of je publiek.
Contact opnemen

Interesse in de DISC-training? Neem contact me met op.

Meer informatie of vragen?
Stuur gerust een bericht

Contact opnemen

Wat mijn klanten zeggen

"Wietse heeft met een goede combinatie van humor, kennis, lef en een veilige sfeer de training 'Ont-spannend presenteren gegeven'. Tijdens deze training heb ik ontdekt welke manier van presenteren mij heel goed ligt en hoe ik een presentatie gestructureerd kan voorbereiden en opbouwen. Heel handig voor het geval je ineens de draad kwijt bent. Ik ben presentatie-bestendig voor de toekomst!"

Birthe Lugtenborg

"Als leidinggevende kun je soms de overtuiging hebben dat je pech hebt met de mensen die je aanstuurt en dat het probleem met name bij de ander ligt. De leiderschapstraining van Wietse heeft ervoor gezorgd dat ik meer grip heb gekregen op hoe mijn team functioneert. Ik ben nu beter in staat om mijn teamleden positief te beïnvloeden in vrijwel alle gesprekken die ik met ze heb. Ook heb ik tijdens de trainingen geleerd hoe je de moeilijkere gesprekken toch constructief kunt voeren. Hierdoor is de prestatie en de motivatie van mijn team toegenomen."

Chantal

"Wietse is een enthousiaste en actieve trainer met aandacht voor iedereen in de groep. Zijn trainingen over klantgericht verkopen zaten vol praktische tips die we direct konden toepassen!"

K Haan