DISC-training

DISC training

Na de DISC-training heb je inzicht in jouw communicatie- en gedragsstijl. Je snapt waarom je de dingen doet zoals je ze doet en je leert je kwaliteiten (her)kennen. Ook krijg je inzicht in jouw mogelijke valkuilen en snap je beter waarom en waarin je soms vastloopt.

Daarnaast leer je in deze training de communicatie- en gedragsstijlen van anderen te herkennen. Erg nuttig, want dat zorgt voor begrip van de ander in plaats van een oordeel over de ander.

Contact opnemen

Het gaat om de ander

Bij zowel leidinggeven, presenteren, samenwerken als verkopen, wordt vaak aandacht besteed aan wat er inhoudelijk gezegd moet worden. Minstens zo belangrijk is hoe jij je gedraagt en hoe je communiceert. Dit moet passen bij de ander. Het gaat immers niet om jou, het gaat om de ander. Het gaat erom dat je hem of haar op een positieve manier raakt. Alleen zo bereik je jouw doel. DISC helpt je daarbij. 

Video door Dive In

De DISC-training in 3 stappen

  1. In de eerste plaats krijg je inzicht in je eigen gedrag en communicatie. Dit helpt je om je bewust te worden van je eigen gedrags- en communicatiestijlen en je basisgedrag. DISC gebruikt hiervoor 4 stijlen: Dominantie (Rood), Invloed (Geel), Stabiliteit (Groen) en Conformisme (Blauw). Op elke stijl scoort iedereen weer net iets anders, de combinatie van jouw scores maakt jouw persoonlijke unieke DISC-profiel. Dit profiel is te vinden in jouw persoonlijke DISC-rapport dat je tijdens de training krijgt. 
  2. De DISC-training geeft je in de tweede plaats inzicht in de gedrags- en communicatiestijlen van anderen. De training laat zien dat iemand met een andere stijl het niet verkeerd doet, maar hij/ zij doet het anders. Communiceert anders. Dit inzicht zorgt voor begrip van en minder oordeel over de ander.
  3. Als derde leer je in de training om je gedrag en communicatie bewust te kiezen, zodat deze passen bij de ander. Bij het aansturen van je team wil je jouw teamleden de goede kant op leiden, bijsturen of inspireren om iets totaal nieuws te doen. Bij presenteren wil je dat je publiek iets gaat doenlaten of nooit vergeten. Je wilt dat de samenwerking prettig verloopt met je collega’s. En je wilt dat klanten daadwerkelijk je product of dienst afnemen. Deze training geeft hiervoor een zet in de goede richting.
Interesse in de DISC-training? Neem contact met me op.
DISC training

Jouw DISC-profiel

Naast alle opbrengsten die hierboven staan, krijgt iedere deelnemer een DISC-rapport. Dit rapport wordt opgesteld aan de hand van een online vragenlijst. In het rapport is het volgende terug te vinden:

  • de persoonlijke score op elke DISC-gedragsstijl
  • natuurlijk gedrag en gedrag onder druk
  • kwaliteiten en ontwikkelpunten
  • effectief communiceren met anderen
  • samenwerken in de werkomgeving

Voorbeeld rapport bekijken?

DISC in het kort: 

  1. Ken jezelf – Deze DISC-training geeft zelfinzicht
  2. Ken de ander – Deze DISC-training zorgt voor herkenning en begrip
  3. Kies bewust je gedrag – Door deze DISC-training ben je beter in staat om een goed gesprek te voeren, contact te maken en impact te hebben op de ander of je publiek.
Contact opnemen

Interesse in de DISC-training? Neem contact me met op.

Meer informatie of vragen?
Stuur gerust een mail

Contact opnemen

Wat mijn klanten zeggen

"Binnen onze organisatie hebben we Wietse leren kennen als een gedreven en professionele trainer. Hij verdiept zich niet alleen in de orgsanisatie maar ook in de medewerkers. De Feedback training werd enthousiast ontvangen en de leerstof werd in actie omgezet op de werkvloer. We zullen Wietse zeker benaderen voor trainingen in de toekomst."

Maaike Kobes

"Ik heb Wietse ervaren als een zeer vakkundige trainer die veel praktische tips kan geven. Zijn trainersrol bij zowel de sessies van 'Ont-spannend presenteren' als bij enkele intervisie-rondes was van hoge kwaliteit en zeer doeltreffend. Bedankt Wietse!"

Kim Kempkens

"Wietse is een enthousiaste en actieve trainer met aandacht voor iedereen in de groep. Zijn trainingen over klantgericht verkopen zaten vol praktische tips die we direct konden toepassen!"

K Haan